Thursday 17 October 2013

ABC fotografi-czyli jak robic lepsze zdjecia


Miłe słowa w komentarzach
spora ilość zapytań w prywatnych wiadomościach
sprawiły ze zaczęłam się zastanawiać
nad cyklem
ABC fotografii
w którym podziele się swoją wiedzą wcale nie tajemną

Na wstepie chciałabym zaznaczyć ze jestem tylko amatorem
żaden ze mnie profesjonalista
lecz wciąż dąze do doskonałości w tym co robie :)

Pierwsza podstawowa rzecz
musimy doskonale znać swój sprzęt
a więc czy się podoba czy nie
praca domowa
zaglodamy
do instrukcji obslugi
chyba ze ktoś ma wszystkie przyciski i ustawienia w jednym paluszku

Bez tego żaden z poruszanych tematów
nie będzie miał wiekszego sensu gdyż co ci da
jeżeli dowiesz sie co to jest:
balans bieli
przysłona
iso
czas naświetlania
kompesacja ekspozycji itp

a nie będziesz wiedział gdzie to ustawić :)

A więc gotowi na nowe wyzwania ???
Jeśli macie pytania piszcie
w miare możliwości będe odpowiadała
lub szukała odpowiedzi u bardziej kompetetnych osób
Łatwiej będzie nam tworzyć cykl wspólnie
gdy będe wiedziała z jakimi
problemami się wzmagacie
Na pierwszy ogień pójdzie
to z czym ja sama
miałam najwiekszy problem :)

Prośba
dzielcie sie tym linkiem
niech wskazówki dotrą do wszystkich zainteresowanych :)














12 comments:

  1. ooo bardzo fajny pomysł,tym bardziej że ja lubię w prosty sposób tłumaczenie aby blondynka skumała :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje :)
      Postaram sie wszystko przedstawic w bardzo przystepny sposob
      Mam nadzieje ze sie uda
      A jak cos to pytac, pytac ...az wszystko stanie sie jasne

      Delete
  2. Super pomysł ! Ja dopiero raczkuje i to przy pomocy iphona :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kazdy kiedys zaczynal :)
      Dwa lata temu sama dobrze nie wiedzialam jak sie trzyma aparat
      Kiedys slyszalam ze to nie sprzet robi zdjecie ale czlowiek i to jest prawda

      Delete
  3. A mi się bardzo podobają zdjecia z iphona ;) lustrzankę też mamy i jakoś dajemy radę,podstawy znam,ale chętnie dowiem się,może czegoś jeszcze nie wiem ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kazdego dnia czlowiek czegos nowego sie uczy :)
      Licze na wsparcie i w razie czego o dopowiedzenie gdybym o czyms istotnym nie wspomniala

      Delete
  4. Super sprawa! My wlasnie zastanawiamy sie nad nowym aparatem bo stary juz nie daje rady. Moze cos doradzisz? rozsadnego cenowo oczywiscie (chociaz nie za 200zl) ale jednak zeby ulatwil jednak robienie dobrych zdjec. Bo ja kompletnie sie nie znam!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Specem od sprzetu nie jestem :) ale moze wspolnie cos wymyslimy
      Nie ma jednego idealnego aparatu
      Aby moc pomoc potrzebuje wiecej informacji :)

      Delete
    2. wiem, napisałas ze jestes amatorem i dlatgeo pytam, spec pewnie doradzi cos za 10000 :) Potrzebuje aparatu do robienia zdjec na codzien, nie moze byc ogromny, ale tez nie taki najprostszy. Hm chcialabym troszke zaczac sie bawic zdjeciami-a nie zmieniac je na czarno-biale programem pozniej:) Na pewno nie musi miec super rozdzielczosci-zdjeica w formacie 20x30 to bedzie max raczej. Nie wiem co jeszcze :( po prostu ostatnio zobaczylam ze zdjecia moga miec glebie a moim aparatem nie wydobede z nich tego. slyszalam ze canon ma dobre?

      Delete
  5. ja uzywam Canona 550d i kilku wymiennych obiektywow-
    jak dla mnie glowna wada lustrzanek to gabaryty (choc moj nie nalezy jeszcze do tych najwiekszych)
    oraz ceny niektorych obiektywow
    zaleta lustrzanek jest zapewne to ze daje nam praktycznie nieograniczone mozliwosci w kreowaniu zdjec
    przeciwienstwem lustrzanek sa aparaty kompaktowe-tzw malpki-niestety cos za cos-aparaty male i lekkie ale daja glownie opcje ustawien atomatycznych badz tematycznych bez wiekszej ingerencji z naszej strony
    posrodku sa hybrydy cos pomiedzy lustrzankami a kompaktem
    Mysle zeby to wszystko szerzej wyjasnic to napisze posta-dziekuje za inspiracje

    ReplyDelete
  6. Dziekuje za zaproszenie
    Myslimy juz na kreacja;)

    ReplyDelete